lördag 24 februari 2007

Gammal?

Var ute och körde en sväng idag Brändebo. Blev inte ett dugg sugen på att jaga. Blåste kallt, massa snö, inget roligt alls. Undra om det har med åldern att göra, att man blir mer bekväm allstå. Förr kunde man gå ut i ur och skur, bastuvarmt till svinkallt. Men nu, är det inte lite för skumt, är det inte för dåligt väder, är det inte lite väl kallt? Vad är det som händer? Är det bättre med lördagsöl/groggen, brasa i spisen och slötitta på någon film. Det verkar så, usch jag ryser brrrr. Var har det tuffa Clintan-look a like´n tagit vägen? Matcho-Magnus, han kanske aldrig funnits utan bara existerat i hans huvud? Det är nog bara i mina dagdrömmar jag tror att jag är som Uffe i Helge. Skulle jag beskriva mig själv så är det nog en blandning mellan: Homer Simpson, Kramer ( i Seinfelt) och Al Bundy..... Ja där satt den....
Från det en till det andra, såg inget i skogen men fem minuter efter jag kommit hem stod det två rådjur i trädgården. Vem behöver stora jaktmarker???
Lösa skott//Magnus

Inga kommentarer: