måndag 26 februari 2007

Ren på besök?


Satt och bättrade på vår jaktkarta idag dvs jag ritade dit bilvägarna. Blev riktigt bra tycker jag nog. Annars är det väldigt lugnt, bara disigt, blötsnö och allmänt tråkigt väder. Inget roligt alls, utan riktigt deprimerande. Nu låter jag nästan som Edvin i Helge när jakten är slut men så är det. Man kanske skulle slänga in en jakt-dvd i spelaren och längta till ljuva morgnar och kvällar man upplevt och förhoppningsvis får uppleva lång tid framöver. Man har ju en ganska hyfsad samling med filmer för tråkiga stunder. Fast jag vet att jag har en massa jobb framför mig, skall fixa till en summering av Nybro Vikings säsong på ca 5-8 minuters film. Bara ett 20-tal matcher som skall gås igenom och hitta bra sekvenser, mål, tacklingar mm. Brrr, att man tar på sig sånt. IDIOT.
Hörde på ryktesvägen att det finns en jättebock på våra marker med basthorn på säkert 30 centimeter! Eller var det en get som stod i en buske?

Avslutar dagen med en dålig historia.
Gamle Erik på Vreten blev vådaskjuten under älgjakten. Jaktkamraten Nisse i Hult besöker honom på sjukstugan och undrar hur det egentligen var med det där skottet.- Ja, sa Erik, jag vet inte riktigt. Först sa dom att jag blivit skjuten av godsägarn, men nu säger dom att jag sköts av syster Margit.
//Magnus

Inga kommentarer: