tisdag 23 oktober 2007

Höll på att köra på vildsvin

Idag när jag som vanligt satt och halv sov på 143 (skolbussen), hände det för en gång skull en kul sak. Vi hade inte kommit alls långt utan nämare bestämt till åkern som är brevid infarten till grindemåla. Där helt plötsligt bussen tvärstanade, och lite småirreterad över att denna innbromsning tittar jag ut mot vägen och där ser jag en stor gris springa över vägen, skulle gissa att den var i den stoleken som per sköt för nåt år sen.

Tänkte att ni jägare skulle få något bevis att det finns gris så ni kan gå ut i tornen och göra lite nytta.... e på tiden med en ny gris snart eller???? Var ett tag sen nu!!!

/Emil

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, bössan har ju kallnat nu efter älgjakten så det är ju dags att skuta lite, eller hur Magnus?
Men! Grisarna är ju inte här.
Och detta är ju ett bevis på att dom flyr härifrån.

Anonym sa...

Nu är det så att Magnus inte skjuter älgar som har horn under skovel och minst 16 taggar. Av moraliska, etniska och personliga själ. Allt annat är rådjursjakt......

Storviltsjakt, ingen slakt

Anonym sa...

Skjuter du rådjur/råbockar då?
Nä just det..........

magnusjakt, termosslakt.

Anonym sa...

Jag säger bara en sak, mycket snack liten verkstad

Anonym sa...

Jag håller på Magnus. Han kan om han bara vill.....

Vem skjuter det finaste rådjuret söndagen den 2 november?
Vem vågar ställa upp? Jag skall kolla med Magnus "lederhosen" men jag tror han e ledig den söndagen.......

Anonym sa...

Vad menar bulldoggen Bodil med finaste, störst horn eller ska det va ett gullit kid ?

Anonym sa...

Det blir nog svårt för vem som helst att skjuta rådjur SÖNDAGEN den 2:a november då det är en fredag.

Anonym sa...

Vem sa att det var detta året =)
Söndagen den 2 november 2008......
Trodde att ni måste träna och lugna ner nerverna så ni klarar av pressen