onsdag 3 oktober 2007

Älgjakten nära nu

Men först något helt annat, träffade en kille från Östergötland nu i veckan. Han berättade att där hade dom väldigt mycket gris. Och vid två tillfällen hade han sett en gris som tagit rådjurskid.Han tog det på en åker o sprang in i skogen med kidet skrikande i käften.Vid ena tillfället försökte en bock hjälpa kidet men lyckades inte hindra grisen . Så vi ska kanske inte bara skylla på räven att det är dåligt med kid.Nu till älgjakten,på måndag är det dax men i Brändebo verkar det vara tomt just nu i alla fall men det kan ändra sig snabbt. Vem skjuter då första älgen? det kan man ju fundera på. Magnus.... nä nygift o småbarn han lär sova i tornet Peo.... ja kanske, han verkar vara på gång skjöt en bock. Daniel.... inte en chans varit på solsemester lär frysa så tornet skallrar.Jag tror ja tippar Micke en turgubbe som lär snubbla över en älg när han går ett drev. Vem tror du? va med o gissa finfina priser om du träffar rätt,

Patron ur jakttur

/Stefan

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle nog tippa på Per.
Motevering: Lägger nog mest timmar i skogen och har ju köpt sig ett alldeles utmärkt sikte nu. Så utan tvivel per det är han värd

Anonym sa...

Jag tror i alla fall på Daniel för jag tycker han har så stilig hatt

Anonym sa...

Erik skjuter första älgen vad kan gå fel Enda problemet kan vara tiden, att han måste åka till Stockholm o dicka caffe latte med nån höjdare eller en runda på golfbanan som är nog så viktigt för en riktig jägare

Anonym sa...

Ja, det blir ju inte jag i alla fall eftersom jag har blivit förpassad till drevkarl.......
Fast det klart, skulle jag dyka upp i mina nyinköpta lederhosen så vet i faaan im inte älgrna skulle skratta ihjäl sig o då vinner ju jag. För det kvittar väl hur man har ihjäl dom?