tisdag 1 januari 2008

Nytt år nya möjligheter

Årets sista dag var ganska händelserik. Jakten i Källebäck var resultatlös p.g.a. att en viss jägare satt och tittade åt fel håll när rådjur sprang på vägen. Korvgrillning, cigarrer och eldvatten avslutade jaktåret i Källebäck. 
Innan avfärd var det prisutdelning i jultävlingen.
Rätta svaren:
Bild 1. Mossen (torn 7)
Bild 2. Dansbanan i Källebäck (jag steg av pinnen under älgjakten)
Bild 3. Vid torpet
Utslagsfrågan:
2001-01-31 på Utäng

Vinnaren hade 2 rätt och det blev bestmannen Stefan S.....

Efter avnjutit fyrverkeriet vid Linneasjön var det dax att fixa nyårssupén. 
Förätten fixade svärmor, hummersoppa med vitlöksbröd.
Jag fixade huvudrätten, wiskeyflamberad älgfilé med russinsås: DET VAR EN HÖJDARE!
Förutom att jag flamberade luggen, ögonbrynen och ögonfransarna =)
Till efterrätt fick vi kolapaj med hallon och lingon gjort av min underbara fru.

Sedan avnjöt vi "Svarte orm firar nyår" på tv och skrattade....

Kvällen löpte på och vi hade allmänt trevligt.....

Patron ur, raketskur...

1 kommentar:

Anonym sa...

Det lät väldigt gott!!
Jag är väldigt nyfiken på dom rätta svaren och vem som vann tävlingen???